Vyberte stránku

O tom, že reklamní systémy na sociálních sítích jsou mocné, byly napsány desítky materiálů, zejména pokud se jedná o reklamu na Facebooku. Jaké jsou ovšem reklamní systémy na dalších sociálních sítích? K jakému účelu slouží a má cenu je v České republice na sklonku roku 2015 používat? Nejprve se podíváme na nabídku foto sociálních sítí, tedy instagram, pinterest a snap chat.

Jedná se o poměrně novou záležitost, že de facto všechny v Česku nejpoužívanější sociální sítě mají svůj reklamní systém. Některé z nich byly spuštěny teprve nedávno (Pinterest), některé se vlastně stále zavádějí (Instagram). A reklama na Snap chatu pro Česko představuje stále notnou dávku exotiky.

Instagram

instagram Reklamní systém na Instagramu je nejnovější záležistostí – spuštěn byl na přelomu září a října a stále se de facto zavádí. Ohledně formátů je třeba upozornit na tzv. Carousel Ads, kdy k jednomu příspěvku lze přiřadit více fotografií (obdobnou funkci nabízí také Facebook). Jak tvůrci uvádějí, nemusí se v tomto případě nutně jednat o prodejní nástroj, může jít především o podporu značky, kdy firmy tímto způsobem mohou vyprávět svůj příběh. Více o reklamě na instagramu zde.

business.instagram.com

Pinterest

pinterestTaké sociální síť Pinterest, která se zaměřuje výhradně na fotografie, nabízí víceméně nový reklamní systém, tzv. Promoted Pins. Novou možností je reklamní formát Animated Ads, které se objeví v news feedu uživatele jako rozpohybovaná reklama. Velkou většinu uživatelů tvoří ženy a Pinterest pracuje s efektivním cílením a možností personalizace. I přes neustálé inovace je systém na Pinterestu pro českého uživatele prozatím méně zajímavý (česká komunita na Pinterestu je navíc prozatím malá).

ads.pinterest.com

Snap Chat

snapchatMobilní aplikace zaměřená na fotografie je v českých luzích a hájích poměrně novou záležitostí (aktuálně např. není ještě ani dostupná v češtině), nicméně reklamní systém je již plně funkční a k dispozici. Videoreklama se nepřehrává v konverzacích uživatele, ale v sekci novinky. Videoreklama je platná pouze 24 hodin a po této době sama zmizí (formátem by měla být spíše zábavná než prodejná). Jak již bylo řečeno, pro českého uživatele je samotný systém natolik nový, že jeho využití (i vzhledem cílové skupině 13-23 let) se pro Česko nedoporučuje.

snapchat.com/ads