Reklama na facebooku představuje stále v České republice nejefektivnější oslovení zákazníků prostřednictvím sociálních sítí. Je tomu tak jednak vzhledem k rozšířenosti používání této nejoblíbenější sociální sítě v Česku, jednak také multifunkcionalitou, která umožňuje efektivní zacílení prakticky na cokoliv a kohokoliv. Jaká jsou základní pravidla vytváření reklamy na facebooku?

Reklama na facebooku aneb Co je dobré vědět, než ji spustíte

Jak již bylo řečeno výše, důvod je prostý: obrovská škála možností, ze kterých si prostě vybere každý, a potom také možnost přesného zacílení na skupinu, kterou potřebujeme.

Cílení, cena, rozšíření

Naše reklama tak může oslovit nové zákazníky nebo ty stávající, fanoušky našeho facebookového profilu, případně pomůže získávat nové, pomůže nám propagovat naši aplikaci a tak dále a tak dále.

Dále pro využití facebook reklamy hovoří také přístupná cena – nepotřebujete vyhazovat statisíce, rozpočet si stanovíte sami, na těch nejnižších úrovních vystačíte s desetikorunami na den. V neposlední řadě je také zmínit fakt, že facebook v rámci sociálních sítí představuje ve střední Evropě možná ještě větší fenomén než v celosvětovém měřítku – když totiž pomineme youtube, které se zaměřuje spíše brandově – viz článek zde – tak facebook má oproti ostatním značný náskok.

Základní kroky

Pokud jste v prostředí facebook reklamy poprvé, nastavení vaší kampaně nutně proběhne ve třech základních krocích. Určitě kroky lze přeskakovat a později se k nim vracet, určité ovšem nikoliv.

Nastavení účtu
Zacílení účelu a publika
Vytvoření reklamní kampaně

Vytvoření reklamních kampaně představuje komplexní specifickou oblast, které se budeme věnovat v některém z příštích článků. Zaměřme se nyní na první základní bod, který může paradoxně představovat pořádné sousto.

Předně je třeba zdůraznit, že v otázce možností nastavení představuje facebook obrovsky turbulentní prostředí, ačkoliv třeba funkcionalita zůstává stejná, tlačítka funkcí se různě přejmenovávají a přesouvají. Může se tak klidně stát, že najdete na webu seriózní článek o přípravě kampaně třeba starý pár měsíců, ale dle uvedeného návodu nemáte šanci, protože na zmíněném místě slibovanou funkci prostě nenajdete. V tom případě platí jediné: nenechat se otrávit a hledat dál.

Správce reklam – nastavení a funkce

Tato část představuje prostředí, které je pro vytváření a spravování reklamy naprosto klíčové. Jak se tam dostat? Předně je třeba mít u facebooku založený svůj účet. V pravém horním rohu v rozbalovacím menu je třeba kliknout na odkaz Vytvořit reklamy. Pokud byste ve svém účtu již reklamy měli, přibude odkaz Spravovat reklamy.

kampaň na facebooku

Jak už to u facebooku bývá, způsobů jak se sem dostat, je více. Můžete využít přímý odkaz www.facebook.com/ads/manage nebo přihlášení přes www.facebook.com/business. V obojím případě je třeba být přihlášen, je také dobré mít zřízenou facebookovou stránku. Pokud jste ve správci reklam poprvé, zobrazí se se vám níže uvedená obrazovka.


TIP: u reklam na facebooku buďte hlavně trpěliví. Procesy načítání, ukládání a schvalování obvykle trvají (i přesto, že máte třeba rychlé připojení).

kampaň na facebooku

Aktuálně správce reklam nabízí devět různých možností, co a jak byste chtěli propagovat.

Propagace stránky na facebooku

Pokud máte založenou stránku na facebooku a rádi byste získali více fanoušků, můžete využít možnosti Propagace stránky, která slouží k získání více To se mi líbí, pokud byste rádi zvýšili povědomí o některém z vašich příspěvků, případně události, vyberte Propagace příspěvků, resp. Zvýšení návštěvnosti na události. Facebookové stránky se týká také Vyšší míra využití vaší nabídky, zde je třeba ovšem mít již minimální fanouškovskou základu 50 lidí.

Propagace webu, aplikace

Jestli vás zajímá jen web, směrodatné jsou pro vás dvě položky: Nasměrování lidí na váš web (ta slouží ke zvýšení návštěvnosti na webu) a Zvýšení počtu konverzí na webu (zvýšení počtu akcí, které návštěvníci provedou, např. nákupy, pokud provozujete e-shop, registrace, pokud zasíláte newslettery apod.). Je třeba pamatovat, že v případě využití konverzní kampaně je třeba dalších nastavení v rámci stránek (správné vygenerování a umístění měřících kódů, tzv. pixelů).

Pokud jste vyznavači aplikací, můžete svou aplikaci propagovat pomocí facebooku, konkrétně přes funkce Získávání instalace aplikace a Zvýšení zájmu o aplikaci.

Shrnutí

Poté, co jste se prokousali úvodním nastavením a vybrali si cíl propagace, můžete směle přejít k samotnému nastavení reklamy. Kliknutím na příslušnou položku se vám otevře část Reklama na facebooku, kde provedete příslušná nastavení. Jak nastavit svou první kampaň se dozvíte hned v příštím článku.