Celosvětově má portál Tumblr přes 400 milionů uživatelů. Často se o něm mluví jako o nejuniverzálnějším bloggovacím systému, který spojuje dohromady právě blogy a take prvky typické pro sociální sítě.

Tumblr – vlastně je to microblog

V roce 2014 měl Tumblr více než 400 milionů uživatelů, kteří měli zaregistrováno cca 220 milionů blogů. Jeho kořeny sahají do roku 2006, kdy jeho zakladatel David Karp zkoumal možnosti krátkých blogů (tzv. tumbler blogů, taktéž microblogů). O rok později byla síť oficiálně spuštěna hned během prvních dvou týdnů se zaregistrovalo přes 70 tisíc uživatelů. Co se týče uživatelů v České republice, tak lze počet uživatelů jen stěží odhadovat. Je pravdou, že v roce 2015 se síť nevešla mezi stovku nejnavštěvovanějších webů, o dva roky dříve mu patřilo místo až ve třetí desítce sociálních sítí (Tumblr totiž stále chybí česká lokace).


Základní funkce

dashboard
– Stránka, kde se zobrazují uživatelovy příspěvky (posts). Přes dashboard lze přejít k vytvoření článku, přidání multimédií ad.

tags
– Slouží pro snazší vyhledávání obsahu (na Instagramu lze nalézt pod pojmem hashtags), označují se #.

ask
– Způsob pro spojení s uživatelem blogu. Tuto funkci lze vypnout jen pro anonymní uživatel blogu.

queue
– Nastavení pro zobrazení článku (plánování příspěvků, výběr konkrétního dnu a hodiny).

post
– Článek, který je omezen počtem znaků plus možností sdílet omezené množství článků za den (sdílení možné take pomocí reblogů a lajkování).

Čísla, download, reklamy

Počet článků na Tumblr 99 miliard (2015)

Průměrný denní počet registrací 120 tis.

Procento uživatelů přes mobilní zařízení 50 % (2014)

Nejsilnější věková skupina (USA) 18-34 let

Nejoblíbenější blog >Blog Bílého domu (2013)

Nejvíce rebloggovaný autor John Green (2014)


Aplikace pro Android ke stažení

Reklamní systém

www.tumblr.com/business