Měření konverzí kampaní na Facebooku doznává v roce 2016 velkých změn: sociální síť totiž celý systém zjednodušuje a nabízí uživatelům možnost vytvoření vlastních konverzí. Uživatelům odpadá nutnost instalace několika měřících pixelů najednou.
Pokud jste realizovali facebookovskou kampaň, ve které bylo třeba na vašich stránkách instalovat měřicí pixel, asi tušíte, jaké úskalí s sebou nese. Více pixelů na stránce, problémy se správným nastavením měření, méně flexibilní úpravy. Možná i proto přichází Facebook s inovací, která celý proces zjednodušuje.
Jak to funguje?
Dejme tomu, že se zaměřujete na návštěvníky, kteří již třeba u vás nakoupili (remarketing). Doposavad bylo nutné instalovat pixel pro měření samotné návštěvnosti, plus i třeba několik dalších pro měření vykonaných akcí (např. nákupů). Pokud se pohybujete v prostředí Business Manageru, práci máte značně usnadněnou.
Vytvoření pixelu
Po přihlášení si vyberete svůj aktuální účet a v Nástrojích kliknete na Pixely. V nabídce Facebook pixel kliknete na Vytvořit pixel, pojmenujete jej a uložíte. Vygenerovaný kód poté vložíte vy nebo administrátor webu na vaše stránky. Znamením, že je pixel aktivován, je při znovunačtení zelená tečka v kolonce Stav.
Vlastní konverze
Poté, co jsme úspěšně aktivovali měřicí pixel, zbývá k vlastním konverzím jen krůček. Opět klikneme do Nástrojů a vybereme Vlastní konverze. Klikneme na tlačítko Vytvořit konverzi a objeví se standardní facebookovský dialog. Můžeme zadávat přímo celou adresu webu, např. www.urlméhowebu.com/dekujeme.php (nastavíme atribut rovná se) nebo vybereme pouze klíčová slova, např. /dekujeme.php (atribut obsahuje). Po uložení buďte trpěliví – pixel bude připraven po první zaznamenané aktivitě (nákupu), což někdy může trvat pár minut, hodin nebo dnů.
Od kdy bude nasazeno?
Facebook aktuálně avizuje, že ke změně dojde někdy během roku 2016. Nyní sice stará i nová verze pixelu běží paralelně, je ovšem otázkou času, kdy starý pixel z nabídky zmizí, proto je dobré být raději připraven.
— NÁPOVĚDA —